onsdag 6 juni 2007

Myrorna i Vasastan – utbudet litet, men så även priset

– Vill du gifta dig med mig?
– Tack, men nej tack.
– Men jag har pengar på bankboken.

Konversationen utspann sig på Myrorna i Vasastan när jag var där, mellan en herre i 80-årsåldern och expediten. För att handla hos Frälsis behöver man dock inte en välfylld bankbok.

Myrorna-butiken på Tomtebogatan har ett litet sortiment av begagnade böcker. Det mesta i det mycket resonabla prisintervallet tio till tjugo kronor. Nere i underjorden, längst in, står ett tjugotal hyllor. Mest översatta thrillers och deckare, men fynd kan göras både i faktasektionen och i den engelska hyllan.

Böckerna är hyfsat sorterade och sf/fantasy-älskaren kan notera ett plus i kanten för att dessa genrer har en egen hylla.

Prisexempel på de böcker jag fick med mig: 30 kr. för ”Våldsamma nyheter: perspektiv på dokumentära våldsskildringar i media” av Kari Andén-Papadopoulus, 45 kronor för Neal Stephensons "Quicksilver" och endast 10 spänn styck för Michael Dobbs "Winston's War" samt Salman Rushdies "Midnight's Children".

Utbud: -
Pris:

Tillgänglighet: -


Myrorna, Frälsningsarmén
Tomtebog. 5

Klassificeringskriterier
Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: